Dolambaç
2016
Tasarım ve Uygulama Ekibi:
Mustafa Mert Korkmaz, Halit Özten, Ceren İlayda Kaya, Selin Alara Bilgin, Melike Kavalalı, Eda Şimşek, Nazlıcan Apaydın, Nimet Değertaş, Ali Güzel, Ayşegül Şeker, Betül Çevik, İlayda Kalender, Yusuf Aras Kalkan
Proje Yürütücüleri:
And Akman (YBE), Derya Uzal (MEF), Merve Gül Özokçu (Herkes için Mimarlık), Merve Titiz (YBE), Nilgül Özgür
Proje Asistanları:
Uygulama Desteği:
TABİT
Proje Destekçileri:
MEF Üniversitesi TABİT, TABİDER, Yapı Biyolojisi ve Ekolojisi Enstitüsü
Dolambaç playground project was carried out by the Institute of Building Biology & Ecology (YBE) and MEF Faculty of Arts, Design and Architecture 1st-grade students, with the goal of developing holistic design knowledge, in the Kasaplar Village of Aydın on 6-19 June. In the continuation of the project designed by students in a studio environment, it was applied on-site for 15 days without interruption.TABİDER, which supports local development in the region, was hosted by the project's implementation part. The idea of creating a playground in Kasaplar Village naturally emerged as a result of these cooperative concerns. The primary goal in design was to create a place for village school students and village children, to discover the area by the children and to transform it according to their wishes. The work in Istanbul was completed within 10 days with a busy schedule. The project continued in Aydın by joining the pieces in the carpentry. A playground has been created, which will become part of the schoolyard, where its beginning and cycles will be determined by its children.
Dolambaç oyun parkı projesi yerine ait, bütüncül tasarım bilgisini geliştirme hedefiyle bir araya gelen Yapı Biyolojisi & Ekolojisi Enstitüsü (YBE) ve MEF Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. sınıf öğrencileri tarafından 6-19 Haziran tarihlerinde Aydın'ın Kasaplar Köyü’nde gerçekleştirdi. Stüdyo ortamında öğrenciler tarafından tasarlanan proje devamında, 15 gün boyunca aralıksız, yerinde uygulandı. Projenin uygulama ayağına, bölgede yerel kalkınmayı destekleyen TABİDER ev sahipliği yaptı. Kasaplar Köyü’nde bir oyun alanı oluşturma fikri ise ortak kaygıları taşıyan bu işbirliklerinin sonucunda, doğal olarak ortaya çıktı. Tasarımda öncelikli hedef, köy okulu öğrencilerine ve köy çocuklarına ait bir mekan yaratmak, alanın çocuklar tarafından keşfedilmesi ve onların istekleri doğrultusunda dönüşebilmesini sağlamaktı. Yoğun bir iş programıyla İstanbul’daki çalışma 10 gün içinde tamamlandı. Aydın’da ise marangozhanede parçaların birleştirilmesiyle devam etti. Okul bahçesinin bir parçası haline gelecek, başlangıcını ve döngülerini çocuklarını belirleyeceği bir oyun parkuru yaratıldı.