İç Mimarlık
(Lisans Programı)
İç Mimarlık, günümüzde farklı gereksinimler için iç mekanların düzenlenmesinin çok ötesinde, algısal ve davranışsal boyutların giderek öne çıktığı, disiplinlerarası bilimsel araştırma alanları oluşturan, mekan – insan ilişkisi üzerine yeni kavrayışların ve kuramların geliştirildiği çok hızla değişen ve gelişen bir alan pozisyonuna gelmiştir. İç Mimarlık Programımız bu perspektiften bakarak eğitimin merkezine mekan tasarımı üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmeyi yerleştirir. Program, öğrenciye disiplinlerarası araştırma ve tasarlama prensiplerini aktarmayı ve sanat, tasarım ve mimarlık bilgilerini çok farklı iç mekan tasarım uygulamalarına yönelik olarak bir araya getirme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerimizin, programı tamamlayarak, mekan üretim ve tasarımını bir toplumsal ve etik pratik olarak benimseyen; yenilikçi düşünebilen ve üretebilen, disiplinler arası işbirliklerine açık; çevreye ve yerel değerlere duyarlı; yaratıcılık, girişimcilik ve liderlik özelliklerini araştırma yeterlilikleri ile birleştirerek uygulayabilen; entelektüel bireyler olarak mesleğe adım atmaları amaçlanmaktadır.
İç Mimarlık programı hedeflediği profildeki İç Mimarları yetiştirebilmek için ile stüdyo temelli bir eğitimi benimser ve düşünme, tasarlama ve yapma becerilerini destekleyecek süreçleri ön plana çıkarır. İç Mimarlık Programının öğrencilere sunduğu eğitim programı yaratıcılığı besleyen, iddialı, birlikte ve uygulamalı öğrenmeyi sağlar.
Haftanın 3 gününe yayılan yoğun proje stüdyosu bütüncül olarak ele alınan İç Mimarlık Programının omurgasını oluşturur. Proje stüdyosu tasarım ile ilgili bireysel, sosyal, çevresel, politik ve yapısal konuların entegrasyonunun yapıldığı ortam olarak eğitimin merkezinde yer almaktadır. Böyle bir süreçte öğrenciler kişisel farklılıkları ve donanımlarını geliştirirken; öğretim üyesi klasik anlamdaki öğretmenin ötesinde mentor olmayı benimser. İç Mimarlık eğitiminin temeli olarak gördüğümüz stüdyo kültürü öğrenciler ile öğretim üyelerinin ilişkisi ile sınırlı değildir. Stüdyo ortamı öğrencilere destek veren, bireysel öğretimi merkez alan ve aynı zamanda takım çalışmasına dayanan bir ortam olarak kurgulanmıştır. Öğrencilerimizin programımızın ilerlemesinde ve stüdyo kültürünün oluşturulmasındaki karar alma mekanizmalarına da katkıda bulunurlar ve gelecekte üstlenecekleri yaratıcı ve kurgulayıcı rollere hazırlanırlar.
Proje stüdyosu hem mekan hem hem de kurgu olarak uygulamalı çalışmalar ile iç içedir. Öğrencilerin lazer ya da CNC kesimleri ve üç boyutlu baskıları gerçekleştirebildikleri FADALAB, detay ve maket çalışmaları için kullandıkları Maket Atölyesi tasarım stüdyosunun yanında yer alır ve aktif biçimde kullanılır. Malzeme ve detay dersi olan ve uygulamalı olarak kurgulanan DO3 (Design, Draw, Do) kapsamında gerçek malzemeler ve detaylar ile 1/1 ölçekte kısmi yapı modeli inşa ediyorlar. Farklı kurumlar ile yaptığımız işbirlikleri sonucu her yaz yapılan Tasarla ve Yap stüdyosu (DBS) içinde öğrencilerimiz gerçek problemler ve uygulamlar üzerinde çalışma olanağı buluyorlar. Tasarla ve Yap stüdyosu mimarlığın ve iç mimarlığın toplum ve çevre gereksinmelerine çözüm üretebilmesi amacına yönelik olarak çalışmaktadırlar. Fakültenin ilk senesinden beri yürüttüğümüz Tasarla ve Yap! programı aracılığı ile, mimarlık ve iç mimarlık öğrencilerimiz dört yılda birlikte toplam 17 projeyi öğrencilerimiz kendileri tasarlayarak inşa ettiler. Bu sayede, tüm öğrencilerimiz yaparak öğrenmenin ve hemen ilk yıldan mesleki deneyim edinmenin yanı sıra, topluma tasarım aracılığı ile katkıda bulunma şansına da sahip oldular. Fakültenin bu özgün programı öğrencilerin öğrenimleri sırasında yurtdışı staj bulmalarına ve yüksek lisans başvurularında büyük avantaj sağlamakta. Öğrenciler stajlar ve tasarla ve yap stüdyosu gibi proje stüdyosunda da iç mimarlık pratiği içindeki bulunan proje stüdyosu ve ders yürütücüleri ile birlikte çalışma olanağı bulurlar. Proje stüdyoları ile zorunlu ve seçmeli dersler programın bütününde iç mimarlık mesleğin çeşitlenen açılımlarını öğrencilere yansıtır. Mesleğin farklı özelleşmiş alanları, bu konuda deneyime ve iş ağına sahip sahibi öğretim üyeleri tarafından zorunlu ve seçmeli derslerde öğrenciler ile tanıştırılır. Böylelikle öğrencilerimiz kazandıkları eleştirel bakışı ve yaratıcı tasarım deneyimini kullanarak şekillendirecekleri bireysel çalışma alanlarını mesleklerine adım atmadan tanıyabilir ve seçebilirler.
Ders Programı
Ders Kodu / ECTS Formu
Ders Adı / Ders Programı
ECTS
Önşart
1. Dönem
12
4
3
3
2
4
2
2. Dönem
12
4
ARC 101
FADA 111
4
3
4
2
1
3. Dönem
12
ARC 102
6
5
5
2
4. Dönem
12
6
INT 201
FADA 211
5
5
2
5. Semester
10
INT 202
5
5
5
FADA 211
5
6. Dönem
10
INT 301
5
3
FADA 211
5
5
2
7. Dönem
10
INT 302
5
5
5
5
8. Dönem
10
3
INT 401
INT 202
5
5
5
2
- En az 4 fakülte seçmeli dersi başarı ile tamamlanmalıdır.