top of page

İz

2017

Tasarım ve Uygulama Ekibi:

Aylin Acar, Barkın Enes Makara, Betül Kesgin, Buse Kılıç, Eren Temel, Kaan Kızıltepe, Koray Baş, Mükerrem Seca Kişmir, Nur Hazal Atalay, Nisan İpek Akkuzu, Polen Yurtan, Seliz Pars

Proje Yürütücüleri:

Burcu Serdar Köknar, Egemen Nardereli

Proje Asistanları:

Uygulama Desteği:

Sarıyer Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü, Sarıyer Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü

Proje Destekçileri:

Türkan Şoray İlkokulu

The "İZ" project was held at the front yard of the Sariyer Türkan Şoray primary school by the students of the 1st grade students of MEF Arts, Design and Architecture Faculty.
İZ, one of the 3 projects realized in Türkan Şoray primary school, was designed as a place for eating / free time for elementary school students.

The project, aiming to renew the existing canteen area, to provide new facilities and to give the area a holistic quality, was discussed with Türkan Şoray Elementary School administration and students during both design and application phases. In the design phase, the project was developed with initial views and expectations, and later with feedback.

The project was realized after a 2 week design phase at MEF studios and 3 week application at the construction site.

In the design process; separate solutions of the given problems and needs unified (merged) around a single design identity. ‘Roof’ ‘wall’ ‘facade’ ‘trace’ design/construction groups created not only to gain advantage by logistics but also to introduce project management in design.

The roof team was handled the maintenance and repair of the structures and coatings. The wall team designed the free dining areas that seemed to be necessary in the field with the theater layout. The trace team has designed free units to keep the design language on the ground. The facade team, on the other hand, material and color usage.

The trace part touched every component of the project and created an identity, therefore the project named “ İZ”

İZ projesi Temmuz 2017’de Sarıyer Türkan Şoray İlkokulu ön bahçesinde gerçekleştirildi. Proje ilkokul öğrencileri için bir yemek yeme ve serbest vakit geçirme alanı olarak tasarlandı.

Mevcut kantin alanını yenilemesi, yeni imkanlar sağlaması ve alanı bütüncül bir niteliğe kavuşturması hedeflenen projenin hem tasarım hem de uygulama aşamasında Türkan Şoray İlkokulu yönetimi ve öğrencileri ile görüşüldü. Tasarım aşamasında ilk görüş ve beklentiler, daha sonrasında ise geri bildirimler ile proje geliştirildi.

Tasarım sürecinde; belirlenen ihtiyaçlara ve sorunlara cevap verecek çözümler tek bir tasarım kimliği çevresinde bütünleştirildi. Çatı, duvar, cephe, iz tasarım/inşa grupları oluşturularak öğrenciler hem proje yönetimi konusu ile tanıştırılmış̧ oldu hem de lojistik avantaj elde edildi.

Çatı ekibi, strüktürlerin ve kaplama malzemesinin bakım onarım ile ilgilendi. Duvar ekibi; alanda gerekli görülen serbest yemek yeme alanlarını amfi düzeni ile tasarladı. İz ekibi alanın zemininde tasarım dilini sürdürecek serbest birimleri tasarladı. Cephe ekibi ise mevcut halinde kopukluk problemi olan yere; malzeme ve renk kullanımları ile yeni bir çehre kazandırdı.Çalışmaya dahil olan her bileşene dokunması ve kimlik belirlemesi nedeniyle, proje “iz” olarak adlandırıldı.

bottom of page