top of page

Küpküp

2016

Tasarım ve Uygulama Ekibi:

Uğur Güler, Ömer Göksal, Osman Faruk Akkum, Kürşat Apaydın, Kübra Erguvan, Yağmur Yıldırım, Melike Özden, Ayberk Özdemir, Alpaslan Turan, Emre Yurttaşer, Ubeydullah Yaşar, Hürcan Bayram, Azad Onur Demir, Tunahan Çelen, Dilşad Turna, Melike Tarakçı

Proje Yürütücüleri:

Ahmet Sezgin, Hazal Seval

Proje Asistanları:

Uygulama Desteği:

Proje Destekçileri:

Rönesans Holding, Sarıyer Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü, Sarıyer Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü

The purpose of the cube's design was to create spaces that it would own, define, and trigger
their creativity. Wooden cubes with an edge length of 140 cm formed the basis of the design.
These cubes, which are reproduced in different functions and sizes, are designed to provide
mental, body and emotion development in the tree house, music cube, puzzle, fairy tale corner,
balance rope, writing and drawing cubes. The game themes in the cubes emerged from
observations and interviews with Kindergarten teachers. This process is also showed that while
creating a place of belonging, it should not prevent the close and watchful relationship between
children and teachers. The height of the cubes invites children into the playground to embrace
the spaces, while limiting adults to their views without obstructing. This project, in which the
students created an advanced design with a small variety of materials (wood lumber, OSB,
water contract, rope), gave the school an identity playground.


Küpküp’ün tasarımının amacı çocukların sahiplenip tanımlayacağı ve yaratıcılıklarını tetikleyeceği mekanlar yaratmaktı. Çocuk boyundan yola çıkılarak belirlenen 140 cm kenar uzunluğuna sahip ahşap küpler tasarımın temelini oluşturdu. Farklı işlev ve boyutlarda çoğaltılan bu küpler bir dil birliği içinde çocukların gelişimleri için gerekli fiziksel ortamı sağlıyor. Ağaç ev, müzik küpü, bulmaca, masal köşesi, denge ipi, yazı ve çizim küpleri, içinde çocukların zihin, beden ve duygu gelişimini sağlamak için kurgulandılar. Küpler içinde yer alan oyun temaları, öğrencilerin gözlemleri ve Anaokulu öğretmenleri ile görüşmeleri sonucunda ortaya çıktı. Bu süreç, çocuklara ait bir mekan ortaya çıkartırken çocuklarla öğretmenler arasındaki yakın ve gözetici ilişkiyi engellememek gerektiğini de gösterdi. Küplerin yüksekliği çocukları oyun alanının içine girerek mekanları sahiplenmesine davet ederken yetişkinleri, görüşlerini engellemeden sınırlandırıyor. Öğrencilerin az sayıda malzeme çeşitliliğiyle (ahşap kereste, OSB, su kontrası, halat) gelişkin bir tasarım ortaya çıkardığı bu proje, okula kimlikli bir oyun alanı kazandırdı.

bottom of page