
ADA
2024
Design and Build! Studio Team:
Aylin Elif Şahin, Ayşenur Utuş, Bahar Cebir, Başak As, Emir Çaçan, Gizem Öykü Çanlıdağ, İdil Ünal, İpek Uzun, İpek Yaman, Kutay Yılmaz, Merve Koyuncu, Sebahat Yayla
Tutors:
Ayşe Hilal Uğurlu, Ayşe Zeynep Aydemir
Project Assistants:
Ahmet Nabi Özdemir, Ömer İnan, Selin Alemdar
Construction Support:
Koç Kereste ve Orman Ürünleri
Collaborators:
The two-story Lütfi Banat Elementary School, reinforced for earthquake resistance in 2023, is a public school located in Levent. Its spacious front yard, entirely paved, lacks any designated play area for students. In meetings with the school principal, this need was highlighted, leading to the decision to design a playground in the schoolyard as part of the 2024 Design and Build Studio. Considering the students' ages, safety was prioritized, and the main goal was to create a fun and dynamic experience that could accommodate many users simultaneously. After experimenting with various design ideas through sketches and models, the final design was selected. Implementation began in the schoolyard on July 5th. The students collaborated harmoniously, dividing tasks to construct the main wooden structure they had designed, along with additional components that incorporated different functions such as sitting, jumping, hanging, and swinging. It was a pleasure to see that our project was being enjoyed by so many children, confirming that the students’ goals had been successfully achieved.
2023 yılında depreme dayanıklı hale getirilen iki katlı Lütfi Banat İlkokulu, Levent'te bulunan bir devlet okuludur. Tamamen parke taşlı geniş ön bahçesinde öğrenciler için ayrılmış bir oyun alanı yoktur. Okul müdürüyle yapılan görüşmelerde bu ihtiyaç vurgulanmış ve 2024 Tasarım ve İnşa Stüdyosu kapsamında okul bahçesinde bir oyun alanı tasarlama kararı alınmıştır. Öğrencilerin yaşları göz önünde bulundurularak güvenlik ön planda tutulmuş ve ana hedef, aynı anda birçok kullanıcıya hitap edebilecek eğlenceli ve dinamik bir deneyim yaratmak olmuştur. Eskizler ve modeller aracılığıyla çeşitli tasarım fikirleri denendikten sonra nihai tasarım seçilmiştir. Uygulama 5 Temmuz'da okul bahçesinde başlamıştır. Öğrenciler uyumlu bir şekilde işbirliği yaparak, tasarladıkları ana ahşap yapıyı ve oturma, zıplama, asılma ve sallanma gibi farklı işlevleri bünyesinde barındıran ek bileşenleri inşa etmek için görevleri bölüşmüşlerdir. Projemizin bu kadar çok çocuk tarafından beğenildiğini görmek, öğrencilerin hedeflerine başarıyla ulaşıldığını teyit etmek açısından büyük bir mutluluktu.





