Kök
2019
Design and Build! Studio Team:
MEF Üniversitesi Tasarla ve Yap! Stüdyosu: Berken Burak Duman, Beyza Elbasan, İpek Erişen, Yaren Gülmen, Zeynep Kılıçarslan, Kübra Küçük, Beyzanur Meriç, Hayrunnisa Mutlu, Doğa Özer, Rümeysa Betül Pirmut, Sinan Reçber, Buse Şahin, Arda Yurdakul
Tutors:
Didem Sağlam, Beril Sarısakal
Project Assistants:
Resul Emre Kaba, Zülfüye Yıldız
Construction Support:
Collaborators:
Designed and built by MEF University Faculty of Arts, Design and Architecture students, KÖK (eng. ROOT), creates numerous opportunities for the alternating positions of the body by holding on to the shades of the two nearby trees, as if it is aware of its material identity.
Located in the school garden, which recently shrank due to the newly constructed school wing, KÖK was built to provide a much-needed common space for the students. This small-scale response aims to optimize the use of this limited area by transforming it into a socializing zone, expanding on the close-by cafeteria.
KÖK was formed using identically sectioned timber units joined together in two repeating angles. The planes in alternating orientations, which were composed at various altitudes by the same connection details, enables the main users of the garden, the students, to be in contact with the trees and the sitting and gathering area of KÖK, in varying body positions. The lines of three primary colors, following the trails of KÖK on the ground and climbing up to the school wall, expand the physical boundaries of KÖK and strengthen the role of the socializing zone as being an essential part of the garden.
MEF Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi öğrencileri tarafından tasarlanıp inşa edilen KÖK, maddi kimliğinin farkındaymışçasına iki ağacın gölgesine tutunarak bedenin farklı pozisyonları için sayısız potansiyel yaratıyor.
Arsasına inşa edilecek ek yapı nedeniyle açık alan yüz ölçümü oldukça azalan okul bahçesinde konumlanan KÖK, öğrencilerin bir araya gelebileceği ortak alanlar ihtiyacı doğrultusunda geliştirildi. Öğrencilerin sahip oldukları bu sınırlı alanı verimli şekilde kullanılır kılma amacı doğrultusunda oluşturulan bu küçük ölçekli müdahale, yakınındaki kantin ile birlikte çalışarak kullanıcılarının sosyalleşebilecekleri bir serbest alan olmayı hedefliyor.
KÖK, aynı en kesitli ahşap parçaların tekrar eden iki açı ile bir araya getirilmesi sonucunda ortaya çıktı. Tekrarlayan birleşim detayları ile farklı yüksekliklerde bir araya getirilen bu ahşap parçaların oluşturduğu değişken yönelimlerdeki düzlemler, mekanın ana kullanıcısı olan öğrencilerin farklı bedensel biçimlerde, ağaçlar ve dolayısıyla da oturma ve toplanma alanı KÖK ile etkileşime geçebilmelerini amaçlıyor. KÖK’ü zeminde takip eden ve devamında okul duvarlarına tırmanan üç ana renkteki izler ise KÖK’ün fiziksel sınırlarını genişleterek yaratılan sosyalleşme alanının okul bahçesinin ana elemanı olma hissiyatını pekiştiriyor.